Stichting Dionne helpt....Middelbeek en Present helpen mee!

10 februari 2016

Afgelopen maand kreeg Stichting Dionne een hulpvraag, anders dan anders.
Een gezin uit Heerhugowaard moest noodgedwongen verhuizen naar een woning met aanpassingen en de mogelijkheden voor de specifieke zorg die, in deze situatie zowel voor vader als zoon, vereist was.

Nee zeggen kunnen wij van Stichting Dionne niet, maar een verhuizing is zeker niet onze expertise. Na een telefoontje met Stichting Present Heerhugowaard (we waren tenslotte al bekend bij Present Alkmaar) lag er al gauw een goed plan voor het gezin en konden we daadwerkelijk hulp gaan bieden!
De intake hebben we gezamenlijk gedaan en taken werden verdeeld: Present leverde een stel hard werkende mannen en Stichting Dionne nam de coördinerende rol op zich.

Nu nog een busje voor de daadwerkelijke verhuizing, want het geld was bij het gezin aardig op. Het laatste jaar hadden ze in het ziekenhuis meegemaakt en dat brengt, naast alle overige extra ziektekosten, aardig wat extra kosten met zich mee. Dat werd dus leuren en zeuren bij autoverhuurbedrijven dachten wij.
Het tegenovergestelde bleek waar! Natuurlijk zeiden er diverse bedrijven nee, maar na een aantal telefoontjes kwamen we bij Middelbeek terecht. Na het aanhoren van ons verhaal, sponsorde zij gelijk een mooie ruime bus voor de verhuizing! Enkel de benzinekosten moeten betaald worden. Dankzij Middelbeek koste de verhuizing dus bijna niks en kon Stichting Dionne de portemonnee dicht houden voor de volgende aanmeldingen! We zijn de heer Leerling en de overige medewerkers dan ook zeer dankbaar voor deze sponsoring en vernoemen en hen daarom met plezier op onze website!

6 februari was het zo ver. Iedereen vroeg uit de veren voor de verhuizing. Na een paar uur fijn samenwerken zat de taak erop. Wij hopen dat het gezin nu welverdiend mag gaan genieten van hun mooie nieuwe woning en hopelijk een stabielere gezondheid! En mochten zij Stichting Dionne nog nodig hebben voor overige praktische hulp die wij bieden, dan staan we natuurlijk voor hen klaar. Samen staan we sterker!